13 Mart 2008 Perşembe

DENİZCİLİK SÖZLEŞMELERİ-2

1. IMO tarafından yapılan sözleşmeler, genel olarak aşağıdaki gibi dört temel grup altında incelenecek olursa, International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage (CLC), 1969 sözleşmesi, yukarıdaki sınıflandırmalardan hangisi ya da hangilerine dahil olur?
1-Denizcilik Güvenliği
2-Deniz Kirliliği
3-Sorumluluk ve Tazminat
4-Diğer Konular

A) III

2. Gemilerden kaynaklanan kirliliğin önlenmesi uluslararası sözleşmesi (MARPOL 73/78) gereği, 400 GRT’ dan büyük yük gemileri için makine daireleri sintinelerinde oluşan kirlenmeyi önlemek üzere EK-I uyarınca bulunması gereken aşağıdaki maddelerden hangisine gerek yoktur.

Balastın denize verilmesinin güverteden durdurulması

3.Gemilerden kaynaklanan kirliliğin önlenmesi uluslararası sözleşmesi (MARPOL 73/78)’in EK-IV’ ü, hangi maddelerle denizlerin kirletilmesinin önlenmesine ilişkin alınacak tedbirleri kapsar.

Gemilerden çıkan pis sularla (tuvalet, revir, hastane ve canlı hayvan) deniz kirlenmesini önleyici kurallar.

4.Gemilerden kaynaklanan kirliliğin önlenmesi uluslararası sözleşmesi (MARPOL 73/78)’in EK-V’ de belirtilen gemilerden atılan çöpler ile ilgili kurallar kapsamında denize atılması kesinlikle yasak olan madde aşağıdakilerden hangisidir.

Sentetik halatlar

5.Gemilerden kaynaklanan kirliliğin önlenmesi uluslararası sözleşmesi (MARPOL 73/78)’in EK-V’ inde belirtilen gemilerden atılan çöpler ile ilgili kurallar hangi tip gemi ve platformlara uygulanır.

Yatlar, balıkçı tekneleri, bütün türdeki gemiler ile açık deniz platformları dahil bütün gemilere uygulanır.

6.Özel alanlarda MARPOL 73/78 EK-V kapsamındaki çöplerden istif tahtaları kaç mil açıkta denize atılabilir.

Atılamaz

7.Yağ ölçüm cihazı için söylenenlerden hangisi yanlıştır.

Haftalık bakım ve overhoul gerektirir

8.Bir işlemin kirlenmeye sebep olmasını engelleyecek en önemli faktör aşağıdakilerden hangisidir.

Işlemin yetenekli bir zabitin gözetiminde yapılması

9.Yağ Kirliliğinin genişlemisinin önlenmesi için aşağıdakilerden hangisi yapılmamalıdır.

Her şeyden önce yağ ıslah ediciler uygulanmalıdır

10. Petrol kirliliğine karşı hazırlıklı olmak, mücadele ve iş birlikteliği sağlamak amacıyla yapılan uluslararası denizcilik sözleşmesinin, uluslararası kısa adı, aşağıdakilerden hangisidir?

OPRC

12. Aşağıdakilerden hangisi gemilerin büyüklüklerinin, hacimlerinin ölçümleri ile ilgili uluslararası kuralları içerir?

B) TONNAGE 69

13. Bir gemide, can güvenliğine ilişkin bulundurulması zorunlu olan teçhizatın belirlenmesinde, aşağıdaki uluslararası sözleşmelerden hangisi en çok etkilidir ?

SOLAS

14. Yunanistan’ ın Pire limanı ile İzmir’ in Aliağa limanı arasında benzin taşıyan ve ana makine gücü 699 kW olan 800 GRT’ luk bir Türk Bandıralı petrol tankerine donatılacak personelden 2. kaptan ve 2. makinistin sahip olması gereken minimum yeterlik derecesi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Birinci Zabit – Sınırlı Makine Zabiti

15. İngiltere ile Türkiye arasında düzenli seferler yapan ve ana makine gücü 3500 kW olan 7800 GRT’luk bir Türk bandıralı Ro-Ro gemisine donatılacak personelden 3. Kaptan ile 2.Mühendisin sahip olması gereken minimum yeterlik derecesi aşağıdakilerden hangisidir?

D) Uzakyol Vardiya Zabiti – Uzakyol II. Müh.

16. "Use of and familiarization with the International Dangerous Goods (IMDG) Code" adı verilen ve tehlikeli yüklerle ilgili olan hususların ilgili gemiadamları tarafından bilinmesine yönelik düzenlemeler, aşağıdaki uluslararası denizcilik sözleşmelerinden hangisinin kapsamında ele alınmıştır?

B) STCW Code

17. SOLAS 74 Konvansiyonu içeriği aşağıdakilerden hangisi için azami (en çok) gerekliliktir?

Liman Devleti

18. Solas Sözleşmesinin ana gayelerinden birisi aşağıdakilerden hangisidir.

A) Gemi teçhizatı için mimimum standardı belirlemek

19. SOLAS 78 protokolünün getirdiği önemli yeniliklerden birisi aşağıdakilerden hangisidir.

Liman Devleti kontrolü gerekliliklerin önemi

20. Aşağıdakilerden hangisi denizde can güvenliği ile ilgili uluslararası kuralları içerir.

A) SOLAS 74

Hiç yorum yok: